50 Adopted Projects
When the Foundation first put out a call in 2021 to communication agencies, a number of strategic Milanese firms rose to the occasion. Each agency selected and “adopted” one of the projects that participated in the call on branding and communication which it felt deserved sponsorship.
The challenge continues even in 2024. In addition to the agencies which have been supporting us from the previous editions of the call, this year new important players in the communication sector have joined, they have chosen a project to partner with and to assist pro-bono, putting their skills at culture’s service.
Here you can find our Communication Sponsors and the project they adopted!
2024 Adoptions
Reflektor adotta Le Scuole Civiche di Milano
Ursula Borroni e Serena Poletto Ghella adottano La Cartiera di Vas
Studiomeme adotta Le Vie del Sacro
Welcome adotta Il Castello di Padernello
White Lady adotta Le Stanze della Fotografia
Studio Tiss adotta Cascina Monluè
The Branding Letters adotta Giardini di Naxos
Rampello&Partners adotta Associazione Rondine
Jakala adotta Zones Portuaires
Encanto PR adotta Spazi Indecisi – Museo Diffuso dell’Abbandono
TBWA adotta Fondazione Rosa dei Venti
Encanto PR adotta La Fondazione Più Musicale di Venezia
2023 Adoptions
M&C Saatchi adotta l’Antoniano
MINT LIST adotta Il Festival del Paesaggio
Studio Tiss adotta Presidio Culturale Permanente negli Istituti Penali per Minorenni
TBWA adotta Fondazione Rosa dei Venti
Ursula Borroni adotta Casa di Gesso
Studiomeme adotta Art Days – Napoli Campania
The Branding Letters adotta Musica con Vista
Encanto PR adotta La Fondazione Più Musicale di Venezia
Strategic Footprint adotta Hypermaremma
White Lady PR adotta YouTopic Fest
Studiolabo adotta Firenze Greenway
Encanto PR adotta Spazi Indecisi – Museo Diffuso dell’Abbandono
2022 Adoptions
Strategic Footprint adopts Hypermaremma
TBWA adopts Il Golfo dei Delfini
Reflektor adopts La Capitolare
H-Farm Digital Marketing adopts Fuori Campo
White Lady PR adopts YouTopic Festival
The Branding Letters adopts Eolie Music Fest
Studio Tiss adopts SlowMachine
IDEA – International – Design – Events – Architecture adopts the Padua Baptistery
White Lady PR adopts Le Vie dei Medici
Studiolabo adopts Firenze Greenway
Encanto Public Relations adopts Spazi Indecisi – Museo Diffuso dell’Abbandono
2021 Adoptions
Studio Tiss adopts Orto Botanico Corsini
Studio Tiss adotta BLAST – Aesthetics of violence between images, videos and documents
Nascent adopts Parco Archeologico Monte Bibele – Archeologia del Rito
Strategic Footprints adopts Museo Diffuso dei Cinque Sensi di Sciacca
Marta Pagani per Strategic Footprints adopts Festival NU
IDEA – International – Design – Events – Architecture adopts Le Pescherie di Giulio Romano