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Results call for participants 2022

140 projects participated in the 2022 call, twice as many as in the first edition

The Foundation's prizes were awarded with a focus on the next generation, young people and their difficult relationship with education and work.

140 projects participated in the 2022 call, twice as many as in the last edition. In order to award them, we decided to choose a criterion of balance that would bring together prestigious and experimental realities, north and south of the country.

This harmonious line, which combines the projects of major cultural institutions that wanted to approach us and the courageous initiatives of young avant-gardes, is strengthened and confirmed by the list of adoptions. Which this year is very long thanks to the generosity of the many agencies that have joined our initiative.

Furthermore, we wanted to reward the unbalance towards the next generations, the attention to young people and their difficult relationship with education and work. This is a very lively component in many projects and especially in the project chosen by Gruppo Montenegro dedicated to ‘human spirit’, aggregation and human value.

With the Luxottica digital award, we chose to reward with visibility a project that stood out in 2021 and with the IGPDecaux award, we wanted to increase the visibility of our 4 winning projects.

Here are the winners:

 

 

CASH AWARD WINNERS

Arte Sella 35, Associazione Arte Sella

BelMondo, La Rivoluzione delle Seppie

 

IN KIND AWARD WINNERS

Accademia Teatro alla Scala, la grande trasformazione del 2023, Accademia Teatro alla Scala

Post Disaster Rooftops, Post Disaster

 

GRUPPO MONTENEGRO “HUMAN SPIRIT” SPECIAL PRIZE WINNER

Una Scuola, un Lavoro. Percorsi di Eccellenza, Fondazione Cologni dei Mestieri dell’Arte

 

LUXOTTICA SPECIAL PRIZE WINNERS

La Bellezza delle “cose che siamo”, Fondazione ADI

Arte Sella 35, Associazione Arte Sella

 

IGP DECAUX SPECIAL PRIZE WINNERS

Arte Sella 35, Associazione Arte Sella

BelMondo, La Rivoluzione delle Seppie

Accademia Teatro alla Scala, la grande trasformazione del 2023, Accademia Teatro alla Scala

Post Disaster Rooftops, Post Disaster

 

PRO BONO ADOPTION WINNERS

Hypermaremma adottato da Strategic Footprints

Il Golfo dei Delfini adottato da TBWA

Archipelago adottato da Crafted

La Capitolare adottato da Reflektor

Fuori Campo adottato da H-Farm Digital Marketing

YouTopic Fest adottato da White Lady PR

Eolie Music Fest adottato da The Branding Letters

AMACI adottato da M&C Saatchi

SlowMachine adottato da Studio Tiss

Le vie dei Medici adottato da White Lady PR

Battistero della Cattedrale di Padova adottato da IDEA International – Design – Events – Architecture

 

SPONSORED PROJECTS

Lost Festival // Progetto Conservatori di Futuro // Semplicemente Bambino // B.A. Film Festival XX // Casa della Poesia e Festival della Poesia Paolo Prestigiacomo // Premio +Bellezza In Valle // Un Modello di Fundrising per il Circuito Lombardo Musei Design // Progetto Genesi // Comunicazione e valorizzazione del Museo di Palazzo d’Arco // Costa d’Argento, Costa della Bellezza // Mare Lovers // Musica con Vista 2022 // Museo Diffuso di Sansepolcro // Per-Formare la Bellezza / Performing Beauty // SocialiCErs: mountain content first // Ri-Specchio d’Acqua. Un progetto di risonanza, riverbero, riunione, rilievo, ritmo… // Una Storia piena di Futuro // La Casa Rossa di Alberobello – la Memoria diventa Presente //  Adelaide: 200 anni sulla scena // Operaestate festival // Progetto Sistema Parco // Galleria Nazionale dell’Umbria // Verdi OFF 2.0 – Nuove Sfide per Nuovi Percorsi // Tocatì, un programma condiviso per la salaguardia dei giochi e degli sport tradizionali // Itinerari dello Spirito – Il cammino di Oropa tra Biellese e Canavese // GardaLo! // Paratissima Factory – Progetto Residenze & Atelier 2022 // #tuoCarmine – Comunicazione Strategica // MINIMU, Museo dei Bambini di Trieste // Wayfinding al Museo Egizio // Borghi dei Tesori // Girasoli Tour. Un viaggio nell’Italia che resiste // Porta Romana Bella. Il rilancio del brand Carcano a servizio del quartiere // Archivi e Collezioni, il Patrimonio di Triennale Milano verso il Centenario // Nel paesaggio dell’arte // La Stazione Rulli Frulli // Visit Rione Sanità // Progetto della Fondazione Verona Minor Hierusalem // Dance Well – Ricerca e Movimento per Parkinson // 6 Dimore in cerca d’Autore // elle22 l’impresa della bellezza // Salmon Magazine // NU Arts and Community 2022 // Villa Filanda Antonini // Morro D’Alba, Scrigno di Bellezza // Magistrature Fiorentine // Mostra Internazionale Aqva Ischia Vita 2022 IV Edizione

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